Vår vision och vårt uppdrag är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Det är en ledstjärna internt och ett budskap externt.
Som ett led i vårt nollvisionsarbete kommer vi i december att gå ut med en kommunikationsinsats som främst riktar sig till småföretagare. Syftet är att väcka engagemang för arbetsmiljöarbete och öka kunskapen om hur det går till. Det är starten för en långsiktig nollvisionsrörelse som kommer att pågå i flera år, med målet att få ännu fler arbetsgivare och arbetstagare att jobba aktivt och förebyggande med sin arbetsmiljö.
Odramatisk kampanj
I december lyfter vi fram att bristen på dramatik kan vara något av det finaste som finns. Att inget oförutsett eller katastrofalt händer är målet med allt arbetsmiljöarbete.
Kampanjen kommer att synas och höra i radio, tv och i tidningar över hela landet. Vi hänvisar till av.se/arbetsgivare, där du kan läsa mer om hur man skapar en bra arbetsmiljö och även få tips i arbetsmiljöarbetet.
Kampanj om helt odramatiska berättelser
Ingen dramatik med bra arbetsmiljöarbete (av.se/arbetsgivare)