Lättläst

Det här är Arbetsmiljöverkets lättlästa sidor. Här kan du läsa vad Arbetsmiljöverket är och vad vi arbetar med.

Du kan också läsa vilka regler som styr din arbetsmiljö och hur vi ser till att reglerna följs. Med arbetsmiljö menas den fysiska och psykiska miljön på arbetet.

Texten är lättläst. Här finns inga svåra ord eller långa meningar. I menyn till vänster ser du vad som finns på våra lättlästa sidor. Klicka på de ord du vill läsa mer om. Då kommer du till en annan lättläst sida.

Senast uppdaterad 2023-07-12