Registerutdrag enligt dataskyddsförordningen
Enligt artikel 15 i dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att få veta vilka personuppgifter som rör dig som behandlas vid Arbetsmiljöverket (ett så kallat registerutdrag). Här finns instruktioner om hur du begär ett registerutdrag.
Så här begär du ut dina uppgifter med bank-id eller e-legitimation
-
Skriv in ditt personnummer och logga sedan in med din e-legitimation.
-
När du har skickat in begäran får du ett ärendenummer som visas på din skärm. Skriv upp det eller gör en skärmdump om du vill spara ärendenumret.
Vi söker bara efter personuppgifter utifrån ditt personnummer och namn. -
Om du är ansluten till en digital brevlåda får du där ett meddelande när ditt registerutdrag är klart. Är du inte ansluten till en digital brevlåda får du besked via den e-postadress som du själv har uppgett i anmälan.
Det meddelandet som du får från oss innehåller en länk till dina handlingar som du ska spara. Länken är tillgänglig i 30 dagar.
Mina meddelanden -
Du hämtar själv resultatet i Elektroniska leveranser. Där kan du även se information om din begäran.
Logga in med din e-legitimation och ladda ner ditt registerutdrag.
Andra sätt att begära ut dina uppgifter
-
- Skicka ett e-postmeddelande
Var noga med att ange ditt fullständiga namn och personnummer.
arbetsmiljoverket@av.se - Skriv ett brev
Var noga med att ange ditt fullständiga namn, personnummer samt kontaktuppgifter. Skicka brevet till:
Arbetsmiljöverket
Registrator
Box 9082 Solna - Ring till vår växel
Telefon: 010-730 90 00.
- Skicka ett e-postmeddelande
-
Brevet kommer till din folkbokföringsadress inom en månad efter att vi har fått din begäran.
Senast uppdaterad 2024-11-15